torsdag 15 juli 2010

Headlights



Du kanske inte vet det, men du är just nu med om en bilolycka.

Du och jag möts nu på en motorväg. Jag kommer i den senaste Porschen. Du i den rostiga Opel som kännetecknar ditt liv. Jag kommer på vad DU skulle kalla FEL sida av vägen i en hastighet som jag av egen erfarenhet vet är tillräcklig för att lyfta ett flygplan. Men, precis som du hittills haft i ditt liv, har du nu fel. Och det kostar dig ditt liv. Det finns nämligen ingen fel sida. Och det finns ingen hastighet hög nog.

Trots att vi nu har en flera kilometer lång raksträcka emellan oss har du redan insett att du är chanslös.

Men vi saktar ned händelseförloppet till slow motion. Inte för din skull, utan för min. Det är ju sådant här som ger mig den lilla livsgnista jag har kvar. Vi skall dra ut lite på din död och ditt slut. Kanske flera veckor. De sista sekunderna när våra motorhuvar trycks ihop likt russin. Kraschen, explosionen, blodet och dina avslitna kroppsdelar… din sörjande familj. Din begravning. Allting i s l o w m o t i o n . Det här sänds bara en gång, så var uppmärksam.

Nu till det viktiga - frågan jag ställer mig - nu när du vet att du skall dö väldigt snart. Nu när du är naken och inte längre har någonting att dölja. Kan du nu följa ditt hjärta? Låta bli att lyssna på andra och endast höra dig själv?

Upp till bevis. Det blir ingen repris.

/NN

45 kommentarer:

  1. Det här blir bättre och bättre. Tack NN!

    SvaraRadera
  2. Underbart men VEM är du?

    SvaraRadera
  3. Bra bra! Det sätter igång olika tankar i mig, beroende på hur man läser det..

    Like alot.
    XOXO

    SvaraRadera
  4. JAG HAR MAILAT DIG (EVA) KAN DU SVARA????!

    SvaraRadera
  5. Det här är.......sjukt..... och bra.

    Den bästa läsningen på nätet för tillfället.

    SvaraRadera
  6. Upp till bevis det blir ingen repris. Ranelid eller Shulman som några gissat.

    SvaraRadera
  7. Kom igen - ge oss MER detaljer.

    SvaraRadera
  8. Jag vet vem du är. ;-)

    SvaraRadera
  9. gud vad spännande! Jag läser varje dag. Kram, Lisa

    SvaraRadera
  10. Förlåt om jag inte "lånar" av andra för att imponera på massorna.

    SvaraRadera
  11. Det enda man kan medge är att Yesim är sjukt bra pa att sätta ord pa saker...en rysk psykopat...


    han finns inte....

    SvaraRadera
  12. Spännande blogg!

    SvaraRadera
  13. Vilken thriller man får följa här. Tusen hjärtliga tack "NN".

    SvaraRadera
  14. Det här är bra. Skriv mer!

    SvaraRadera
  15. Schulman skriver.

    SvaraRadera
  16. Älskar det här. Det är så bra skrivet. Så spännande... hoppas på mycket mer NN!

    SvaraRadera
  17. Det var ett inlägg om polisen. Vad hände??????

    SvaraRadera
  18. Inlägget är borta

    SvaraRadera
  19. vad hände med inlägget om polisen?
    Du skrev i stil som Nim ;) Revealed to much? ;)

    SvaraRadera
  20. Jag insåg att jag ville spara på kvällens händelser till senare. De kommer i detalj.

    SvaraRadera
  21. ok! Tack för svaret

    SvaraRadera
  22. Är vi inte lite för gamla för lekar...

    SvaraRadera
  23. Jag leker bara med dom jag tror klarar av det.

    SvaraRadera
  24. Jaså det säger du? Har du tur kanske du kan få visa vad du kan...

    SvaraRadera
  25. Måste du verkligen fråga? Jag hade hoppats att du visste svaret på den frågan.

    SvaraRadera
  26. Jag har mailat dej flera gånger nu. Snälla svara mig. Kram Frida

    SvaraRadera
  27. Vad är detta för blogg? Ett sinnessjukhus.

    SvaraRadera
  28. Ha ha ha ! Du kan betrakta dig bokmärkad.

    /P

    SvaraRadera
  29. JAG följer mitt hjärta! Gör du det psyko??????

    SvaraRadera
  30. En av sveriges 5 största bloggar om juridik enligt bloggportalen. Det var så jag hittade hit. Galet, men kul. :)

    SvaraRadera
  31. Jävligt twisted detta.

    SvaraRadera
  32. "Kan du följa ditt hjärta?

    UPP TILL BEVIS DET BLIR INGEN REPRIS"


    NN, du är jävligt bra. Det sjuka du skriver mynnar alltid ut i glasklara sanningar och viktiga frågeställningar.

    Hälsn. Malin

    SvaraRadera
  33. Väl rutet, Alex.

    SvaraRadera
  34. Kul med ryssen som svarar på kommentarer på svenska typ "håll käften idioter". Begåvad på gränsen till... slapptaskad.

    SvaraRadera
  35. Oooh this eye like.......

    SvaraRadera
  36. Hmm luktar tokfejk och pr-hausse lång väg. En golvhandlare på moskvabörsen alltså, kanske något lite mer relevant ur handelssynpunkt för de mer initierade läsarna..så länge säger åtminstone jag och övriga medlemmar av den faktiskt handlande befolkningen: "FAKE" Det räcker inte med att droppa "Rts -0,21%" och "oljan på 72" det kan väl vilken idiot som helst hitta på finance.yahoo innan sitt nästa blogginlägg. Förresten vilken yrkesarbetande flowtrader kallar sig själv "börsmäklare" år 2010. fake

    Förövrigt oerhört underhållande att läsa alla kommentarer från fnittriga småtjejer som sväljer allt med hull och köper myten om "den farlige psykopaten" samtidigt som trosorna rinner över.. my 2 cents

    SvaraRadera
  37. Till Anonym kl 21.49: Ännu mer underhållande än att läsa kåta småtjejers kommentarer är faktiskt att läsa din.

    När du sett Tom Cruise snurra sju varv med sin motorcykel i ett 100 meter långt hopp i "Mission impossible 2" - skriver du då till filmbolaget: "Fejk! Fejk! Så kan man inte göra!"

    Dina 2 cent är just det. 2 cent.

    Uppskatta den bästa svenska bloggen för tillfället och håll tyst.

    SvaraRadera
  38. Love you, NN.

    xxooo Lisa

    SvaraRadera
  39. Helvete. Sluta inte nu.

    SvaraRadera
  40. Fan va arga folk blir. Jag tycker det är fett kul att Yesim kan skapa såna här karaktärer och göra dem "trovärdiga". Så jävla fett kul att jag tänker köpa hennes bok Defekt för 150 spänn.

    You're welcome! Typ.

    SvaraRadera