onsdag 14 juli 2010

Flatliner



Den senaste tidens jävla RTS.

"Ok, we've got ourselves a flatliner. Sister, pull the plug and alert the family".

Trots det... försäljningen av oljekällan i Barents hav var en bra affär. Ett problem mindre. Jag hade nog med olja där för att försörja hela västeuropas bilflotta i ett par år. Men hur många dollarsedlar bolaget än stoppade upp i fittan på den där miljöministern blev hon inte villigare. Likt en billig hora som ber om extra pengar för det där lilla extra skulle hon bara ha mer. Likt den horan blir hon blir inte långlivad. Och då menar jag inte politiskt. Miljödårarna gjorde dessutom allt de kunde för att hindra borrstart. Bilder till press och politiker på fåglar indränkta i olja och döende isbjörnar, aktioner, expeditioner och Gud vet vad. Nej det gör han inte förresten.

Sedan gick de på McDonalds för att göda sina äckligt feta kroppar.

Det är samma sak med hela västeuropas äldre befolkning. Deras gyllene ålderdom och pension är avhängig hur jag och mina kamrater gör vårt jobb. Vad vi bevittnar är ett LÅNGSAMT KOLLEKTIVT ERKÄNNANDE av pöbeln att ingenting längre spelar någon roll. De är medlemmar i WWF och har fadderbarn, men är även aktieägare i BP och Lundin Oil.

Jag må inte veta vad moral är. Men dubbelmoralen, den ser jag på en mils avstånd.

Och jag älskar den.

/NN

10 kommentarer:

  1. Du är underbar.

    SvaraRadera
  2. Underbart att kunna leva ut undertryckta lustar och önskningar via blogg och så underhållande för oss andra.Good luck Alex.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Du skriver bra men kan man vänta sig annat när du har Brett Easton Ellis som största "idol".

    SvaraRadera
  4. Fy fan, vad bra.

    SvaraRadera
  5. Blah blah blaaa. Fy fan vad tråkiga ni är. Om ni inte har något bättre för er än att skriva skit under mina sanningar tycker jag ni ska ta det enda rätta beslutet. Hoppa. Det är inget att vara rädd för.

    SvaraRadera
  6. "Jag må inte veta vad moral är. Men dubbelmoralen, den ser jag på en mils avstånd."

    KLASSISKT.

    /David

    SvaraRadera
  7. Härlig blog. Man undrar vad som ligger bakom och vad som ska hända.

    SvaraRadera